Nu börjar det kännas som att sommaren verkligen är här! Värmen, solen, midsommarhelgen runt hörnet och i veckan skolavslutningar och studentfirande. Grattis till alla barn och tonåringar, och jag ber om en god ingång i sommarens ledighet och för vissa sommarjobb. Skickar även med två verser av från psalmen "Den blomstertid nu kommer":

O Jesus, du oss frälsar, du är de svagas sköld. Dig, glädjesol, vi hälsar. Värm upp vårt sinnes köld. Giv kärlek åt det hjärta som ingen kärlek får. Vänd bort all sorg och smärta du vän som allt förmår.

Välsigna årets gröda och vattna du vårt land. Giv alla människor föda, välsigna sjö och strand. Välsigna dagens möda och kvällens vilostund. Låt livets källa flöda ur Ordets djupa grund.

Gudstjänst och församlingsmöte
Nu på söndag ses vi åter till gudstjänst kl.10:30.  Det blir vår sista "vanliga" gudstjänst för terminen. Jag predikar, och vi kommer lovsjunga, be och fira nattvard tillsammans. Efter gudstjänsten samlas vi kring fikaborden för fortsatt gemenskap innan vi drar igång församlingsmötet. För mer information kring församlingsmötet, se separat utskick.

Sommarhälsning från Universitetskyrkan
Här kommer en sommarhälsning från studentpastor Mattias Sennehed, där han berättar om några glimtar från arbetet vi är med och stöttar på universitetet:

Torpkonferensen 19-25 juni "Det finns frihet"
Under midsommarveckan hänvisar vi till Torpkonferensen. Kolla gärna in årets program här: https://efk.se/torpkonferensen/program.html

Kan du inte vara med på plats, ta gärna del av de gudstjänster och bibelstudier som sänds via Torpkonferensens youtube-kanal: https://www.youtube.com/TorpkonferensenEFK

Stugmöten
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället tillsammans anordna något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan.

Skulle du vilja hålla i ett stugmöte hemma hos dig, eller på valfri plats? Den som ansvarar för ett stugmöte ansvarar för hela samlingen och får fria händer att utforma den som man vill. Anmäl intresse till Lotta och vilken söndag från v27-31 som du önskar.