Här kommer veckans infomail:

Delgivningsgudstjänst
Nu på söndag juni avslutar vi vårens predikotema om bön med en delgivningsgudstjänst.

Kanske har du en berättelse om hur Gud har svarat på bön som kan uppmuntra andra? Eller något bibelord som betytt mycket och kanske har hjälpt dig att be? Kanske har du något exempel av hur du har upplevt Gud talat till dig när du har bett? Eller kanske har du gjort erfarenheter av hur bönen har känts motig, och Gud verkat tyst, och lärt dig något av detta som kan bli till uppmuntran för andra som känner så? Klura på detta, och låt oss dela våra erfarenheter och på så sätt lära oss mer om bön!

Söndagsäventyrets sommaravslutning med bibelutdelning och parkhäng
Under gudstjänsten nu på söndag kommer Söndagsäventyret ha sin sommaravslutning. Innan barnen går till sin egen samling blir det bland annat bibelutdelning för de barn som ska sluta ettan i år, eller som inte har fått en bibel tidigare. Efter gudstjänsten bjuds sedan hela församlingen till fika och häng i Nykvarnsparken.
OBS! Ta med egen fikakorg!

Gudstjänst och församlingsmöte 18 juni
Den 18 juni har vi vår sista "vanliga" gudstjänst för terminen. Efter gudstjänsten ses vi sedan till församlingsmöte.
För mer information om församlingsmötet, se separat utskick.

Torpkonferensen 19-25 juni "Det finns frihet"
Under midsommarveckan hänvisar vi till Torpkonferensen. Kolla gärna in årets program här: https://efk.se/torpkonferensen/program.html

Kan du inte vara med på plats, ta gärna del av de gudstjänster och bibelstudier som sänds via Torpkonferensens youtube-kanal: https://www.youtube.com/TorpkonferensenEFK

Stugmöten
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället tillsammans anordna något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan.

Skulle du vilja hålla i ett stugmöte hemma hos dig, eller på valfri plats? Den som ansvarar för ett stugmöte ansvarar för hela samlingen och får fria händer att utforma den som man vill. Anmäl intresse till Lotta och vilken söndag från v26-31 som du önskar.

Församlingshelg 2-3 sept
Den 2-3 september är det dags för årets församlingshelg - i år på Liljeholmens folkhögskola! Det kommer innebära att vi får helpension och alltså inte behöver tillaga vår egen mat. Mer info kommer, men boka gärna in detta i era kalendrar redan nu.

Programblad
Bifogat finner ni sommarens programblad, den här gången med hälsning från vår nya ungdomsledare: Programblad_3-2023.pdf