Här kommer veckans infomail:

Samtalsguide "Helt liv"
Under veckorna fram till påsk följer vi predikotemat "Helt liv". Vi utgår ifrån Daniel Röjås bok med samma namn, som talar om goda vanor som gör livet mer helt. Boken går även att använda som följeslagare i hemgruppen. Här finns det en samtalsguide med frågor framtagna för detta syfte. Du hittar guiden här: Samtalsguide_Helt_liv.pdf

Du kan läsa mer om boken och beställ den här: https://nyamusik.se/bockerbiblar/kategorier/tro-vagledning/helt-liv

Bibelläsningsplan under fastan
Nästa vecka, den 14 februari, inleds det som traditionellt sätt kallas för den stora fastan. Under 40 dagar fram till påsk finns inbjudan att tillsammans med kyrkan i stort använda sig av fastans gåva och stöd för att göra mer rum för Jesus i våra liv.
       Inför fastan kan man gärna ta en stund och fundera över vad det är som växer i ens liv. Finns det något som börjar ta stor plats och egentligen inte ger god eftersmak och frukt? Finns det något som brukar ge glädje, kraft och liv som istället kan få större utrymme? Att under fastan sedan ta bort något (ex. skärmtid, sötsaker) och lägga till något (ex. bönepromenader, bibelläsning, utökat givande) kan vi få hjälp att ge större rum för det vi vill ska få växa i våra liv. OBS! Väljer du att använda dig av fastan - tänk enkelt och var inte för ambitiös. Bättre att det är genomförbart, än att det rinner ut i sanden efter några dagar för att vi sätter ribban för högt.

Här hittar du tips på en bibelläsningssplan du kan följa under fastan. Den är framtagen av Johanneskyrkan (som också använder sig av Röjås bok under fastan) och kan följas på tre olika sätt, beroende på hur ofta du kan läsa bibeln under veckan.  Bibelläsningsplan.pdf

Programblad
Bifogat finner du årets första programblad. Programblad_1-2024.pdf

Påminnelse: Anmälan lunch årsmötet
På söndag är det årsmöte, vilket inkluderar gemensam lunch. I år festar vi till det med pizza! För att kunna beräkna inköp någorlunda vettigt, maila antal personer och ev specialkost till Ingela: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

PS. Årsmöteshandlingar kommer i ett separat mail.

Ryttagårdskyrkan bjuder in till Barnkördag 2 mars
Välkomna alla sångglada barn på Barnkördag 2 mars i Ryttargårdskyrkan med Karolina Cederqvist. Karolina är sångerska, sångpedagog, dirigent och låtskrivare har startat och startat och sedan lett kören IMK One Piece under 10 år. Vi kommer under dagen lära oss flera av hennes låtar. Dagen startar kl.10:00 och avslutas med konsert kl.18:00 då vi sjunger alla härliga sånger som vi lärt oss under dagen och på söndagen den 3 mars medverkar Karolina och barnkören i Gudstjänsten i Ryttargårdskyrkan kl.11:00.

För barn 6 år och uppåt.
Kostnad 200 kr per barn.
Anmäl dig senast den 26 februari, via denna länk: