I skrivande stund drar ett litet regnväder förbi min del av Linköping. När det regnar, eller precis har regnat, går jag nästan alltid ut på balkongen för att njuta av en av mina topp tre favoritsaker med sommaren: doften av regn. Även ljudet av ett större nederbörd kommer med på listan av saker jag älskar med sommaren. På denna nationaldag vill jag dela med mig av en dikt av Ylva Eggehorn:

Ljudet av regn
Går ut på balkongen
för att höra ljudet av regn.
I rätt tid
välsignar du mina tårar,
inte vatten längre
utan vin
ett vin som har blickat djupt
in i friden
kraft
glädje
tätt strömmande ur dina händer
till botten av mitt liv
ljudet av regn.

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Jag predikar utifrån rubriken "Vandringen". Vi kommer även lovsjunga och be tillsammans, och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

På söndag har vi ingen söndagsäventyrssamling för barnen under gudstjänsten. Men barnen får gärna använda pysselmaterialet i gula köket eller leka på andra våningen, då under föräldrars ansvar.

Församlingsmöte
Nu på söndag kommer vi ha församlingsmöte i samband med kyrkfikat efter gudstjänsten.

Programblad
Bifogat finner du programblad för juni-augusti, med en sommarhälsning från Josefin Samuelsson: Programblad_sommar_2024.pdf